Βασικές λειτουργίες του συστήματος
Τι είναι το σύστημα Pafos Smart Parking;
Το Pafos Smart Parking είναι η σύγχρονη λύση που αντιμετωπίζει το πρόβλημα της βέλτιστης διαχείρισης στάθμευσης στην πόλη. Αξιοποιώντας τεχνολογίες Internet of Things (IoT) και Κινητών Επικοινωνιών (Mobile), οι πολίτες και οι επισκέπτες του Δήμου μπορούν να ενημερώνονται και να βρίσκουν εύκολα και με ακρίβεια τις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης.
Παρέχει πληροφορίες για την διαθεσιμότητα των θέσεων στάθμευσης στο Δήμο Πάφου. Διαθέτει λειτουργεία πλοήγησης στον επιθυμητό χώρο στάθμευσης. Προσφέρει την δυνατότητα πληρωμής ψηφιακά για τον χρόνο στάθμευσης, εξοικονομώντας χρόνο. Τα βήματα για τη στάθμευση είναι:
- Επιλογή της θέσης στάθμευσης.
- Επιλογή χρόνου στάθμευσης (εάν απαιτείται από τον τρόπο πληρωμής που έχετε επιλέξει).
- Πληρωμή.
Οι διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής είναι:
- Με SMS στο 9191 – η χρέωση γίνεται από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας.
- Με κάρτα τραπεζικών συναλλαγών – τα στοιχεία της κάρτας εισάγονται την ώρα της πληρωμής. Η χρέωση πραγματοποιείται από την τράπεζα.
- Πληρωμή με e-wallet – μπορείτε να επιλέξετε και να πιστώσετε το ηλεκτρονικό πορτοφόλι – e-wallet (που βρίσκεται στην εφαρμογή) με το επιθυμητό ποσό. Στην συνέχεια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το e-wallet για να πληρώσετε το χρόνο στάθμευσης του οχήματος.
Προσοχή: θα πρέπει να σταματήσετε το χρόνο στάθμευσης πριν αποχωρήσετε από το χώρο στάθμευσης.
Πού μπορώ να βρω τον μοναδικό 4ψήφιο αριθμό της θέσης στάθμευσης;
Ο 4ψήφιος αριθμός της θέσης στάθμευσης βρίσκεται εντός του χώρου στάθμευσης σε εμφανές σημείο.
Ποιος είναι ο σωστός τρόπος να σταθμεύσω το όχημά μου;
Το όχημα πρέπει να βρίσκεται εντός του πλαισίου διαγράμμισης.
Πώς πληρώνω;
Επιλέγετε τη θέση που έχετε σταθμεύσει, το χρόνο στάθμευσης (εάν απαιτείται από τον τρόπο πληρωμής που έχετε επιλέξει) και πραγματοποιείτε την πληρωμή με ένα από τους τρεις τρόπους: τραπεζική κάρτα, e-wallet ή μηνιαία συνδρομή.
Πώς επαληθεύει η Τροχονομία ότι έχω πληρώσει;
Ο Τροχονόμος ελέγχει απευθείας από το σύστημα διαχείρισης των χώρων στάθμευσης. Αν έχετε πραγματοποιήσει σωστά την πληρωμή για τον χρόνο στάθμευσης του οχήματός σας, δεν απαιτείται καμία άλλη ενέργεια από εσάς.
Πώς μπορώ να προσθέσω έναν τρόπο πληρωμής;
Από το μενού, επιλέγοντας το εικονίδιο της κάρτας τραπεζικών συναλλαγών και ακολουθώντας τις οδηγίες για την προσθήκη της επιθυμητής μεθόδου πληρωμής.
Λογαριασμός Χρήστη
Εγγραφή
Από το κεντρικό μενού επιλέγετε «Είσοδος» και στη συνέχεια «Εγγραφή Νέου Χρήστη» μπορείτε να δημιουργήσετε τον προσωπικό σας λογαριασμό.
Σύνδεση
Επιλέγοντας είσοδος, εισάγετε «Όνομα Χρήστη» και «Κωδικό Πρόσβασης» και συνδέεστε στον προσωπικό σας λογαριασμό.
Αποσύνδεση
Η αποσύνδεση επιτρέπει την αποχώρηση από την εφαρμογή, αλλά ορισμένες υπηρεσίες και ειδοποιήσεις ενδέχεται να μην είναι πλέον ενεργές κατά την έξοδο από το Pafos Smart Parking.
Διαγραφή λογαριασμού
Διαγραφή όλων των δεδομένων σας από την εφαρμογή.
Επιλογή γλώσσας
Επιλογή γλώσσας στην οποία θα εμφανίζονται τα περιεχόμενα της εφαρμογής.
Ξεχάσατε / επαναφέρετε τον κωδικό πρόσβασης
Από τη σελίδα σύνδεσης / εγγραφής, επιλογή ανάκτησης στοιχείων πρόσβασης.
Μέθοδος πληρωμής
Επιλογή τρόπου πληρωμής μεταξύ τραπεζικών συναλλαγών ή e-wallet.
Κάρτες τραπεζικών συναλλαγών:
Η πληρωμή με κάρτα τραπεζικών συναλλαγών επιτρέπει την προεπιλογή του χρόνου στάθμευσης. Τα δεδομένα της κάρτας σας ΠΟΤΕ δεν θα αποθηκευτούν στην εφαρμογή. Μπορείτε ενδεχομένως να τα καταχωρίσετε στο σύστημα πληρωμών ή στο τηλέφωνό σας εάν θέλετε να επιταχύνετε τη διαδικασία πληρωμής με την κάρτα τραπεζικών συναλλαγών σας. Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή δεν θα καταγράψει ποτέ τα στοιχεία πληρωμής σας.
E-Wallet:
Το e-wallet είναι το ηλεκτρονικό πορτοφόλι στο οποίο πιστώνετε το ποσό που θεωρείτε κατάλληλο. Στην συνέχεια έχετε την δυνατότητα να ξεκινήσετε και να σταματήσετε το χρόνο στάθμευσης χωρίς να τον έχετε ορίσει εξαρχής. Ο συγκεκριμένος τρόπος δίνει τη δυνατότητα της αναλογικής χρέωσης ανά λεπτό και επιτρέπει την έναρξη και διακοπή της στάθμευσης, χωρίς τον ορισμό χρονικού ορίου.
Προσοχή: επιλέγοντας τη μέθοδο θα οριστεί αυτόματα ως η προτιμώμενη μέθοδος για την επόμενη στάθμευση, μέχρι να την αλλάξετε.
Πίστωση e-wallet
Μπορείτε να πιστώσετε το e-wallet μέσα από το μενού «τρόπος πληρωμής» ή κατά την πρώτη οθόνη του «P» στη διαδικασία στάθμευσης. Για τη συμπλήρωση της κάρτας, θα πρέπει να γίνει πληρωμή μέσω του τραπεζικού συστήματος που έχει επιλέξει ο δήμος Πάφου.
Στάθμευση
Η διαδικασία στάθμευσης διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο πληρωμής. Τα βήματα που θα χρειαστεί να εκτελεστούν είναι:
· Κάρτα τραπεζικών συναλλαγών:
- Επιλογή θέσης στάθμευσης και εισαγωγή του 4-ψήφιου αριθμού της θέσης.
- Επιλογή χρονική διάρκεια στάθμευσης.
- Περίληψη των επιλεγμένων ρυθμίσεων στάθμευσης.
- Ολοκλήρωση πληρωμής: σύνδεση με το κύκλωμα τράπεζας που έχει επιλέξει ο δήμος Πάφου.
· E-Wallet
- Επιλογή θέσης στάθμευσης και εισαγωγή του 4-ψήφιου αριθμού της θέσης.
- Έναρξη στάθμευσης.
- Τερματισμός στάθμευσης πριν αποχωρίσετε από την θέση.
Ενεργή στάθμευση
Σε αυτήν την οθόνη βρίσκεται η ενεργή στάθμευση όπου βρίσκονται οι επιλογές:
- Τερματισμός: χρησιμοποιώντας την επιλογή «Τέλος»
- Επέκταση: χρησιμοποιώντας την επιλογή «Επέκταση»
Άλλα
Εδώ θα βρείτε άλλες υπηρεσίες όπως:
- Ιστορικό πληρωμών
- Προφίλ
- Τρόπος πληρωμής
- Γλώσσα
- Βοήθεια
Ιστορικό πληρωμών
Επικοινωνία
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με email στο smartparking@pafos.org.cy.
Συχνές Ερωτήσεις
Γενικές Ερωτήσεις;
Τι γίνεται στην περίπτωση που κάνω χρήση του χώρου στάθμευσης περισσότερες από μια φορά στη διάρκεια της ημέρας;
Η χρήση κάθε χώρου στάθμευσης χρεώνεται ξεχωριστά ανάλογα με τις χρεώσεις του κάθε χώρου στάθμευσης ακόμη και αν οι επισκέψεις γίνουν την ίδια ημέρα.
Ποια είναι η τιμολόγηση για στάθμευση στους χώρους του Δήμου Πάφου;
Ζώνη Α: Κύριος Χώρος Στάθμευσης εκτός της οδού – 1€/2 Ώρες
Ζώνη Β: Δευτερεύοντας Χώρος Στάθμευσης εκτός της οδού – 1€/3 Ώρες
Ζώνη Γ: Κύριος Χώρος Στάθμευσης παρά της οδού – 1€/0,5 Ώρες
Ζώνη Δ: Δευτερεύοντας Χώρος Στάθμευσης παρά της οδού – 1€/1 Ώρες
Ζώνη Ε: Δωρεάν
Είναι τα προσωπικά μου δεδομένα ασφαλή;
Ναι, όλες οι προσωπικές πληροφορίες των χρηστών του συστήματος είναι ασφαλή και σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου. Παρακαλούμε δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο την Πολιτική Απορρήτου.
Από που κατεβάζω το Pafos Smart Parking app;
Το Pafos Smart Parking app βρίσκεται στο Google Play Store και στο Apple Store.
Υπάρχει δυνατότητα ενημέρωσης για τους χώρους που υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης;
Μέσω της εφαρμογής υπάρχει δυνατότητα ενημέρωσης για τους χώρους που υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης. Πιο συγκεκριμένα, οι διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης απεικονίζονται στο χάρτη της εφαρμογής. Με πράσινο χρώμα παρουσιάζονται οι χώροι με αυξημένη διαθεσιμότητα σε ελεύθερες θέσεις στάθμευσης. Με κίτρινο χρώμα παρουσιάζονται οι χώροι με μέτρια διαθεσιμότητα σε ελεύθερες θέσεις στάθμευσης. Με κόκκινο χρώμα παρουσιάζονται οι χώροι που είναι πλήρως κατειλημμένοι ή με ελάχιστη διαθεσιμότητα σε ελεύθερες θέσεις στάθμευσης.
Μπορώ να βλέπω σε πραγματικό χρόνο την χρέωση για τη θέση στάθμευσης;
Ναι, η χρέωση εμφανίζεται μέσω της εφαρμογής.
Μπορώ να κάνω ανάκτηση στοιχείων χρήστη;
Ναι, μέσω της εφαρμογής.
Πώς κάνω εγγραφή στην εφαρμογή Smart Parking; Τι στοιχεία χρειάζονται;
Για την εγγραφή στην εφαρμογή χρειάζεται να καταχωρηθεί email, όνομα χρήστη, κωδικός χρήσης και επιβεβαίωση των όρων χρήσης της εφαρμογής.
Στις τιμές περιλαμβάνεται και ο ΦΠΑ;
Ναι, οι τιμές που παρουσιάζονται στην τιμολογιακή πολιτική του Δήμου περιλαμβάνουν και τον ΦΠΑ 19%.
Μπορώ να κάνω κράτηση online για τη θέση στάθμευσης;
Όχι, το σύστημα Smart Parking δεν προσφέρει online κράτηση θέσης στάθμευσης.
Υπάρχουν θέσεις για ΑΜΕΑ;
Ναι, υπάρχουν οι θέσεις για ΑΜΕΑ. Μέσω της εφαρμογής ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την εμφάνιση μόνο των διαθέσιμων θέσεων για ΑΜΕΑ.
Πόσο ασφαλές είναι το αυτοκίνητο μου στους ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης του Δήμου Πάφου;
Ο Δήμος Πάφου παρόλο που παίρνει όλα τα μέτρα τροχονόμησης, δεν εγγυάται την ασφάλεια του αυτοκινήτου σας.
Πού μπορώ να σταθμεύσω με το Pafos Smart Parking;
Πού μπορώ να σταθμεύσω με το Pafos Smart Parking;
Σε όλους τους χώρους στάθμευσης που εμφανίζονται στην εφαρμογή Pafos Smart Parking.
Πώς μπορώ να μάθω εάν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στις διάφορες περιοχές της Πάφου;
Οι διαθέσιμες θέσεις εμφανίζονται στην αρχική οθόνη του Pafos Smart Parking. Με μεγέθυνση στο χάρτη και από την λίστα κάτω από τον χάρτη, μπορείτε να ελέγξετε τη διαθεσιμότητα σε όλους τους δρόμους και χώρους της Πάφου που χρησιμοποιείται το σύστημα. Στη συνέχεια, επιλέγοντας το δρόμο ή χώρο, μπορεί να ξεκινήσει η πλοήγηση μέσω Google Maps προς τον επιλεγμένο προορισμό.
Πού μπορώ να βρω τον αριθμό της θέσης στάθμευσης;
Όλες οι θέσεις είναι μοναδικά αριθμημένες. Ο αριθμός βρίσκεται εντός του χώρου στάθμευσης.
Πώς μπορώ να διαχειριστώ τον λογαριασμό και τις προσωπικές μου πληροφορίες;
Πώς μπορώ να εγγραφώ;
Μετά τη λήψη και το άνοιγμα της εφαρμογής, απλώς επιλέξτε “Εγγραφή Νέου Χρήστη”.
Πώς μπορώ να ακυρώσω τον λογαριασμό μου;
- Από την αρχική σελίδα κάτω αριστερά, βρίσκεται το όνομά σας.
- Με την επιλογή του ονόματός σας θα ανοίξετε τη «Διαχείριση προφίλ».
- Στην συνέχεια, από την επιλογή «Προφίλ δεδομένων διαχείρισης», μπορείτε να διαγράψετε το λογαριασμό σας με τη «Διαγραφή προφίλ».
Η διαγραφή των δεδομένων σας είναι δυνατή, ενώ όλες οι πληροφορίες για τυχόν συναλλαγές που πραγματοποιούνται θα διατηρούνται, βάσει νόμου, για περίοδο 10 ετών.
Άλλαξα το email μου, μπορώ να ενημερώσω το Pafos Smart Parking;
Η αλλαγή του email μπορεί να γίνει επιλέγοντας το όνομά σας από την αρχική οθόνη κάτω αριστερά και από την ενότητα «Προφίλ δεδομένων διαχείρισης».
Ξέχασα τον κωδικό μου
Σε περίπτωση απώλειας του κωδικού πρόσβασης, από το μενού σύνδεσης μπορείτε να ζητήσετε επαναφορά του κωδικού πρόσβασης. Ένας νέος προσωρινός κωδικός πρόσβασης θα σταλεί στη διεύθυνση email που καταχωρίσατε κατά την εγγραφή.
Πώς μπορώ να αλλάξω τον κωδικό μου;
Η αλλαγή του κωδικού πρόσβασης μπορεί να γίνει επιλέγοντας το όνομά σας από την αρχική οθόνη κάτω αριστερά και από την ενότητα «Προφίλ δεδομένων διαχείρισης».
Πώς μπορώ να λάβω τα προσωπικά μου δεδομένα που βρίσκονται στην εφαρμογή;
Τα προσωπικά σας δεδομένα αποθηκεύονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (GDPR). Επιλέγοντας το όνομά σας από την αρχική οθόνη κάτω αριστερά και από την ενότητα «Προφίλ δεδομένων διαχείρισης», μπορείτε να λάβετε σε μορφή .zip αρχείο που περιέχει όλα τα προσωπικά σας δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με λειτουργίες που εκτελούνται στο Pafos Smart Parking.
Ποιοι είναι οι τρόποι πληρωμής και πώς λειτουργούν;
Πώς μπορώ να επιλέξω τον τρόπο πληρωμής για τη στάθμευση;
Από την αρχική οθόνη το «Ρ» ή από την επιλογή «Κάρτες». Μπορείτε να πληρώσετε απευθείας με την τραπεζική σας κάρτα πληρωμών, διαφορετικά, επιλέγοντας «Προσθήκη νέας κάρτας πληρωμής» ή «Αλλαγή», μπορείτε να επιλέξετε πληρωμή με e-wallet.
Πώς μπορώ να αρχίσω να πληρώνω για τη στάθμευσή μου;
Χρησιμοποιώντας το κουμπί «P», προσθέτετε τον αριθμό της θέσης που έχετε σταθμεύσει. Επιλέγοντας τον χρόνο στάθμευσης, στην ενότητα «Περίληψη και πληρωμή» θα εμφανιστεί το κουμπί:
- «Προχωρήστε στην πληρωμή» για πληρωμή με τραπεζική κάρτα συναλλαγών – όπου η διαδικασία πληρωμής θα ξεκινήσει με την εισαγωγή των στοιχείων της τραπεζικής κάρτας συναλλαγών και την έναρξη της συναλλαγής.
- «Έναρξη Στάθμευσης» η οποία θα ξεκινήσει αυτόματα την πληρωμή, χρησιμοποιώντας την κάρτα που έχει επιλεγεί.
Πώς μπορώ να ολοκληρώσω μια πληρωμή;
Εξαρτάται από τον τρόπο πληρωμής.
Τραπεζική κάρτα συναλλαγών
Η πληρωμή πραγματοποιείται τη στιγμή της συναλλαγής. Αφού επιλέξετε τον χρόνο στάθμευσης, θα συνδεθείτε στην πύλη τραπεζικών συναλλαγών, όπου θα εισαγάγετε τα δεδομένα της πιστωτικής σας κάρτας και θα ολοκληρώσετε την πληρωμή.
E-Wallet
Από το μενού «Διαχείριση Ενεργών Πληρωμών» επιλέγοντας «Τέλος». Σε αυτή την περίπτωση, η στάθμευση πρέπει να σταματήσει από τον χρήστη.
Μπορώ να πληρώσω χωρίς να εγγραφώ στο Pafos Smart Parking;
Ναι. Αφού κατεβάσετε και ανοίξετε το Pafos Smart Parking, μπορείτε να σταθμεύσετε επιλέγοντας «Ρ» και να πληρώσετε εισάγοντας τα στοιχεία της κάρτα τραπεζικών συναλλαγών.
Πώς μπορώ να διαχειριστώ τον χρόνο στάθμευσης;
Πώς μπορώ να ορίσω τη διακοπή χρόνου;
E-Wallet
Οι εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να πιστώσουν στο e-wallet το ποσό που επιθυμούν. Σε αυτήν την περίπτωση, η πληρωμή ξεκινά από την στιγμή της στάθμευσης και η τιμολόγηση γίνεται ανά λεπτό. Ενδέχεται να υπάρχει ελάχιστος χρόνος χρέωσης 30 λεπτά και ελάχιστη χρέωση €0,50.
Για να ολοκληρωθεί η πληρωμή για τον χρόνο στάθμευσης, θα πρέπει ο χρήστης να διακόψει την πληρωμή από την εφαρμογή.
Τραπεζική κάρτα συναλλαγών
Ο χρόνος στάθμευσης επιλέγεται πριν το στάδιο της πληρωμής. Επομένως δεν χρειάζεται διακοπή. Γίνεται προπληρωμή με την εισαγωγή του εκτιμώμενου χρόνου στάθμευσης. Εάν στην συνέχεια η στάθμευση διαρκέσει λιγότερο χρόνο από τον εκτιμώμενο, δεν γίνεται επιστροφή της διαφοράς του ποσού. Πριν την λήξη του χρόνου στάθμευσης, θα γίνεται ειδοποίηση προς τον χρήστη για τη δυνατότητα επέκτασή του.
Πώς μπορώ να παρατείνω το χρόνο στάθμευσης;
Από το μενού «Τρέχουσες Πληρωμές», επιλεχθεί «Επέκταση Στάθμευσης».
Πώς μπορώ να λάβω απόδειξη πληρωμής;
Η ενημέρωση για την πληρωμή αποστέλλεται στο email που έχετε δηλώσει με την πληρωμή.
Πού μπορώ να δω το ιστορικό των πληρωμών μου;
Αν είστε εγγεγραμμένος χρήστης, μπορείτε να ενημερωθείτε από το αναλυτικό μενού επιλέγοντας το ιστορικό μέσω της εφαρμογής. Εναλλακτικά από το email που έχετε δηλώσει στο στάδιο πριν την ολοκλήρωση της πληρωμής.
Το Pafos Smart Parking αποστέλλει ειδοποίηση για την πληρωμή που έγινε;
Για την πραγματοποίηση κάθε πληρωμής, ο χρήστης δηλώνει το email επικοινωνίας που επιθυμεί. Στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα δηλώσει ο χρήστης, αποστέλλεται η σχετική ειδοποίηση.
Πώς ελέγχεται η στάθμευση από τους ελεγκτές;
Οι ελεγκτές ειδοποιούνται από το σύστημα για τυχόν παραβάσεις. Στη συνέχεια, οι έλεγχοι διεξάγονται με φυσική παρουσία, όπου βεβαιώνονται οι παραβάσεις.
Τι πρέπει να κάνω αν μου επιβληθούν κυρώσεις;
Στην περίπτωση που σας επιβληθούν κυρώσεις (έκδοση εξωδίκου) πρέπει να το πληρώσετε ηλεκτρονικά στη διεύθυνση. Εάν διατηρείτε αμφιβολίες για την παράβαση, παρακαλώ όπως απευθυνθείτε στον Δήμο Πάφου.
Χρειάζεται να εμφανίσω κάτι στο όχημα;
Σε αντίθεση με παλιά που έπρεπε να τοποθετειτε το εισητηριο στον ανεμοθώρακα του αυτοκινητου, στην παρουσα φάση δεν χρειάζεται να εμφανίσετε κάτι αφου το συστημα ενημερώνεται αυτόματα.
Είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχουν χρεώσεις υπηρεσιών;
Η υπηρεσία δεν περιλαμβάνει επιπλέον έξοδα διαχείρισης κατά την πληρωμή της θέσης στάθμευσης.
Επικοινωνία
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με email στο smartparking@pafos.org.cy.